National Geographic ‘Fight Science’

fight science

National Geographic vertoonde in zijn ‘Fight Science’ reeks hoe efficiënt de verschillende martial arts zijn. En dit door een niet te betwisten jury: de wetenschap!

 Een van de vele spectaculaire bevindingen: een kniestoot van een thaiboxer in de plexus genereert evenveel kracht als een auto die aan 56km per uur op een muur inrijdt…

Deze documentaire is in 10 delen te vinden op youtube:

>>> Klik hier voor DEEL 1 <<<

~ door Bavo op januari 3, 2007.

5 Reacties to “National Geographic ‘Fight Science’”

  1. good martial strength documentary

  2. supra interessant …. ik wou een thesis maken op dat punt… tja te laat 😉 Goed Gevonden BAVO !

  3. Erg interessant. Indien dvd bestelbaar, houd ik me zeker aanbevolen. Jammer helaas van de reacties als “wouw, ik kan iemand doodslaan, gevaarlijk ben ik” en “dit heb ik altijd uit willen proberen, die dodelijke slag” typisch Amerikaanse reacties. Ik had wat meer diepgang verwacht, meer een begrip van de term budo en minder van sport en show.

  4. Het is teminste wel wat ma thaibox is beste vecht sport omdat ik dat doe ma ja verder ben ik ook bezig met nunchaku best wel gevaarlijk mag jeniet mee op straat grbruiken ma gewoon voor me eigen veilig heid in huis voor me kinderen en me vrouw als je de technieken van nunchaku kent overwin je wel elke wapen ma moet je niet ban zijn

    ma trouwens ik vind het wel tof wat ze hebben gemaakt op discovery

  5. weco de mierda puros gringos culiaos

Geef een reactie

 
