Jongen (19) sterft na een taekwondo-trap

In Stabroek is een jongeman van 19 overleden als gevolg van een ongeluk op de taekwondo-training.

Black beltDe jongen volgde eind december één van zijn eerste trainingen. Toen de leraar een trap wilde demonstreren, moest de jongen het stootkussen vasthouden. Maar in plaats van op het kussen kwam de trap op zijn hoofd terecht. De jongen kwam ongelukkig ten val.

Hij heeft nog vier weken in een coma gelegen, maar is nu gestorven. Het Antwerpse parket beschouwt de zaak als een ongeluk.

~ door Bavo op februari 3, 2006.

5 Reacties to “Jongen (19) sterft na een taekwondo-trap”

  1. Pffff, ik had het al in de krant gelezen, ik snap niet dat zoiets kan gebeuren. Zéker niet als het een trap van de trainer is :-s Echt erg.

  2. met de foto wilt dat zeggen dat de leraar een itf taekwondoin is ! vreemd.
    Het is kompleet onaanvaardbaar als situatie. itf of niet. tkdo of alle DO gevechtskunsten. ondertussen is een slachtoffer dood.

  3. Hey Barbara,

    integendeel, het ging niet om een ITF leerkracht, maar WTF. Het plaatje hierzo is enkel ter illustratie, het heeft op zich niets te maken met het artikel. Ik wou enkel een zwarte gordel erbij zetten. En aangezien mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar ITF, is het een ITF-black belt geworden 🙂

    Chariot – kyongye

  4. hoi ik zit ook op taekwondo maar dit is egt te belachlijk als die leeraar de zwarte band heeft da mag hij alleen de trappen op roden en/of zwarten banders probeeren in prisiepen mag je de
    trappen nooit op de leerlingen gebreuken die er nog maar net onder zitten dus wees gewaarsschuwd teakwond is niet voo watjes en ik heb 1keertje gespart en toen ben ik door een jongen exspres in me kut getrapt en dat deed heeeeeeeeel erg veel zeer dus opletten en taekwondo mag je noooooooit in het echt gebruiken ALLEN als je in GEVAAR bent heb je nog vragen mail dat dan naar mijn i-mail hij is= liekedelouw@msn.com en niet dan gaan zitte zanen van opschpper enzo ik probeer alleen teHELPEN!!!!!

  5. dan is zijn coördinatie ook niet bepaald goed

Geef een reactie

 
